تصويرسازي براي گروه سني كودك و نوجوان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وب سایت من خوش امدید تنها وبلاگ آموزشي اصول تصويرسازي براي هنرجويان گرافيك و تصويرساز اميدوارم مورد استفاده هنرجويان جوان قرارگرفته باشد. ليلا رخشي قاضياني بابيش از بيست سال سابقه هنري در هنرها تجسمي وفعاليت در زمينه گرافيك ، نقاشي ، عكاسي ، تصويرسازي شركت در جشنواره و برپايي نمايشگاه انفرادي و گروهي دررشت ، اراك ، تهران






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
122

آمار مطالب

:: کل مطالب : 110
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 15
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 15
:: بازدید ماه : 27
:: بازدید سال : 98
:: بازدید کلی : 5816

RSS

Powered By
loxblog.Com

اصول تصويرسازي

تصويرسازي براي گروه سني كودك و نوجوان
شنبه 8 اسفند 1394 ساعت 17:36 | بازدید : 506 | نوشته ‌شده به دست ليلارخشي قاضياني | ( نظرات )

1- تصويرسازي براي كودكان

ويژگيها :

1- به راحتي پيام خود را به مخاطب تفهيم كند .

2- تفكر برانگيز باشد تا به پرورش صحيح عقل و عاطفه كودك كمك كند .

3- الهام بخش باشد .

به كارگيري تخيل ابداعي كودك در رشد شخصيت وي با توجه به ويژگيهاي سني او ، بسيار مفيد است ، باعث تحريك حس كنجكاوي كودك مي شود ، مشاهده موضوع از زواياي مختلف ، چه از لحاظ محتوي و چه از نظر فرم ، روحيه كنجكاوي و جستجوگري را در كودك تقويت مي كند . ديدن اشيا، از زواياي بالا ، پهلو و زير نيز براي رسيدن به اين هدف مفيد است رعايت وجود نوعي شيريني و جاذبه بصري در كار براي ترغيب كودكان و والدين آنها به خريد مجله . ابداع در تصويرسازي اين منظور را تامين مي كند . در تصاوير از عناصري استفاده شود كه به محيط زندگي كودك مربوط باشد . كودك به مردم و محيط زندگي خود ، توجه ويژه اي دارد. خصوصيات فرهنگي و اجتماعي محيط بايد در حد لازم در تصويرسازي براي كودك مشاهده شود .

تصاوير بايد طوري باشد كه كودك از تماشاي آن احساس آرامش ، راحتي و شادابي كند و كتاب يا مجله را به عنوان هم صحبت و دوست خوب بپذيرد . در مجموع با دنياي تخيلات ، احساسات ، آرزوها و ضمير پاك كودكان هم سويي داشته باشد . بايد دنيا را از ديد كودكان ديد ، نه اينكه مانند آنان نقاشي كرد . براي اين منظور تصويرگر بايد كاملا به زبان تجسمي ، يعني : به طرح ، رنگ و تركيب بندي آشنا باشد . تصويري كه براي كودك نقاشي مي كنيم ، بايد زنده و آنقدر سرشار از زندگي باشد كه بيننده بتواند ضربان نبض موجود در آن را حس كند .

در واقع يك تصويرگر بايد دم هنرمندانه خود را در آن بدمد حركت و جنبش در هر موجود زنده نشان دهنده زندگي است . بنابراين  بايد در تصاوير ويژه كودك آن را مشاهده كرد. حركت موجود زنده ، هميشه در قالب حالتهاي رفتاري او نشان داده مي شود و تصوير موجودات بدون حالات رفتاري آنان تصويري تهي و مرده است . تصويرسازي كودك بايد چنان باشد كه شناخت درستي از جهان اطراف به او بدهد . براي ايجاد ارتباط با كودك شهرنشين مفاهيم چون بزرگراه ، چراغ نئون و ساختمان هاي بلند مناسب است و براي كودك روستائي ترسيم گياهان ، حيوانات و طبيعت آشناتر است و ارتباط بهتري با اين گونه موضوعات مي تواند داشته باشد . داستان و تصاويري كه روي هم كتاب مصور را مي رساند ، هنگامي براي كودك قابل درك هستند كه براي او اهميت داشته باشند . تصويرسازي بايد خلاقيت هنري و حس زيباشناسي كودكان را تقويت كند . در واقع آموزش زيبا شناسي و خلاقيت را بايد در زندگي كودكان به صورت غير مستقيم و غير آشكار انجام داد . از اين رو تصويرسازي كتاب هاي كودكان وسيله مناسبي براي اين منظر است . تصويرسازي براي هر گروه سني بايد متناسب با قدرت درك اطفال در آن سنين باشد زيرا نيازهاي رواني كودكان در سنين مختلف متفاوت است . كودكان خردسال بسيار واقع بين هستد . در نتيجه : از تصويري لذت مي برند كه به طبيعت و آنچه برايشان آشنا است شباهت داشته باشد . از طرح هاي عجيي و نا مفهوم خوششان نمي آيد زيا تجربه آنها قدرت تجزيه و تحليل خطوط و در انتزاعي تصاوير را به آنها نمي دهد . در تصويرسازي براي نوجوانان اگر ضروري باشد ، مي توان تا حدي از طرح هاي تجريدي استفاده كرد.

 

                                        

                                  كاركتر عمونوروز براي گروه سني 6ت9 سال

                          باساده سازي نقوش اسليمي اين كاركتر طراحي شده

                              ا ثرليلا رخشي قاضياني  تكنيك دست وفتوشاپ 



144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: